Fakturering til kommunen

Din virksomhed kan lave elektroniske fakturaer på tre måder.

 

Hvis du ikke selv har mulighed for at danne elektroniske regninger, kan du sende din papirregning til et scanningsbureau.

Bureauet laver papirregningen om til en elektronisk regning og sørger for at sende den videre til Vallensbæk Kommune/modtageren.

Der er forskellige firmaer på markedet, så har du brug for et scanningsbureau kan du med fordel søge efter:

  • Læs ind service
  • Læs ind bureau
  • Scanningsbureau

Nogle fakturaportaler er gratis, mens andre tager et gebyr for deres service. www.virk.dk er en let, hurtig og gratis løsning, hvor du går ind på en særlig sikret hjemmeside og indtaster din faktura. Velegnet til virksomheder og enkeltpersoner, der sender få regninger til det offentlige.

Indtast din faktura på virk.dk.

Kan benyttes af virksomheder, som har eget økonomisystem, der selv kan danne og sende en elektronisk faktura i OIOUBL-formatet.

Læs mere om OIOBUL-format

  • Din elektroniske faktura skal indeholde følgende
  • Det EAN-lokationsnummer, som skal betale for varen/ydelsen. (EAN-numre -Vallensbæk kommune)
  • En personreference (bestiller/indkøber hos kommunen)
  • Fakturaens udstedelsesdato
  • Fakturanummer
  • Sælgers CVR-nr. (eller SE.nr)
  • Sælgerens navn og adresse samt købers navn og leveringsadresse.
  • Mængden og arten af de leverede varer / omfanget og arten af de leverede ydelser.
  • Dato for levering af vare/ydelse. Dog kun, hvis den er forskellig fra fakturadato.
  • Gældende momssats.
  • Det momsbeløb, der skal betales.