Få hjælp af borgerrådgiveren

Har du brug for hjælp til at forstå en afgørelse fra kommunen? Eller ønsker du sparring om, hvordan din sag er blevet behandlet? Så kan borgerrådgiveren hjælpe dig. Borgerrådgiveren er en uafhængig funktion, og hjælpen er gratis.

Borgerrådgiveren kan hjælpe dig med at forstå en afgørelse, klage over en sag eller få vejledning om, hvordan du gør. Du kan også få hjælp til at finde den rette instans at kontakte – eller dele dine erfaringer og forslag til, hvordan kommunen kan blive bedre til at behandle sager.

Formålet er at gøre det lettere for dig som borger at finde vej i kommunen og sikre, at du bliver mødt med åbenhed, forståelse og en god dialog.

Borgerrådgivningen i Vallensbæk Kommune er uafhængig af kommunens administration og behandler klager over kommunens sagsbehandling.

Formålet med borgerrådgivningen er at:

  • hjælpe dig med at finde vej i det kommunale system

  • bidrage til, at kommunen bliver endnu bedre til at betjene dig

  • styrke dialogen og tilliden mellem dig og kommunen

Du kan henvende dig, hvis du er borger i Vallensbæk Kommune.

Du kan kontakte borgerrådgiveren, når du har brug for råd, vejledning eller hjælp i en sag med kommunen.

Vi tilbyder både samtaler, telefonisk vejledning og skriftlig kontakt – alt efter, hvad der passer dig bedst.

Træffetider:

  • mandag–onsdag kl. 9.00-14.30

  • torsdag kl. 9.00-17.30

  • fredag kl. 9.00-13.30

Vi anbefaler, at du aftaler tid på forhånd, så vi kan sætte den nødvendige tid af til dig.

Det er gratis at få hjælp hos borgerrådgiveren.

Du betaler hverken for vejledning, sparring eller for at få din sag vurderet.

Borgerrådgiveren er til for at hjælpe dig som borger i Vallensbæk – uanset om du har brug for at forstå en afgørelse, klage over en sag eller komme med forslag til, hvordan vi kan gøre sagsbehandlingen bedre.

Der er nogle typer klager, som borgerrådgiveren ikke kan behandle. Det gælder fx:

  • det faglige indhold i kommunens afgørelser

  • politiske beslutninger, fx om serviceniveau eller prioriteringer

  • sager om din ansættelse i kommunen

  • personalesager om medarbejderes adfærd

  • forhold, som andre klageinstanser allerede behandler

Er du i tvivl om, borgerrådgiveren kan hjælpe dig, er du altid velkommen til at kontakte os – så finder vi sammen ud af det.

Meta Fuglsang og Joakim Kronborg ansat som fælles borgerrådgivere for Hvidovre, Vallensbæk og Dragør Kommuner. 

 

Meta Fuglsang

mefug@dinborgerraadgiver.dk

4185 0067

Hvis borgerrådgiveren er optaget, så læg venligst en besked med navn og telefonnummer - så vil du blive ringet op senere.

 

Joakim Kronborg Jakobsen

jojak@dinborgerraadgiver.dk

4185 0088

Hvis borgerrådgiveren er optaget, så læg venligst en besked med navn og telefonnummer - så vil du blive ringet op senere.

 

Lukkedage

Borgerrådgiverens lukkedage følger Rådhusets.

Adresse:

Vallensbæk Rådhus

Vallensbæk Stationstorv 100

2665 Vallensbæk Strand

Personlig henvendelse kan kun ske efter forudgående aftale.

KONTAKT

Borgerrådgiverne

Har du spørgsmål kan du:

Ringe 3639 2620

Sende sikker post (for borgere)

Telefonisk træffetid mandag-onsdag kl. 9.00-14.30, torsdag kl. 9.00-17.30 og fredag kl. 9.00-13.30.