Hvad dækker gebyrerne?
Grundgebyret dækker adgang til genbrugsstationer, kuber, storskraldsordninger, indsamling af affald til genanvendelse og administration.
Beholdergebyret dækker indsamling af restaffald og madaffald.
Hvordan opkræves affaldsgebyrer?
Dit affaldsgebyr for 2025 opkræves på en bidragsopgørelse fra kommunen.
Gebyrerne er en fast forudbetaling for 2025. Det vil sige, at dit gebyr er fastsat efter de affaldsordninger du er tilmeldt, når vi laver opgørelsen.
Jeg har ændret ordning i 2024, men jeg har ikke modtaget en revideret bidragsopgørelse for 2024
Hvis du har ændret din affaldsordning, vil du ikke modtage en revideret bidragsopgørelse for 2024 på nuværende tidspunkt. Kommunen opgør reguleringer i løbet af 1. kvartal 2025.
Der er fejl i min opkrævning
Hvis du mener, at din opkrævning er forkert, skal du kontakte Vestforbrændings Kundeservice, som derefter vil behandle din sag. Find kontaktoplysninger på www.vestfor.dk eller ved at klikke her.
Hvis der er tale om en fejl, kan gebyret reguleres inden næste opgørelse.
Hvis du har ændret din affaldsordning i efteråret eller senere, er det ikke en fejl, at du bliver opkrævet efter din gamle ordning. Er der en prisforskel, bliver forskellen først reguleret i 1. kvartal 2025.
Kan jeg fritages for et gebyr?
Alle ejendomme i kommunen skal betale grundgebyr.
Du kan kun fritages for beholdergebyret, hvis der ikke er et hus på grunden, eller hvis huset er erklæret ubeboeligt.
Hvis du ønsker fritagelse, skal du kontakte Vestforbrændings Kundeservice. Find kontaktoplysninger på www.vestfor.dk eller ved at klikke her.
Fritagelsen gælder fra det tidspunkt, vi har behandlet din sag.