You are here

Kommunen får nyt it-system

Date: 28. September 2018
Vallensbæk Kommune får et nyt omsorgs- og dokumentationssystem på plejeområdet.

Det nye system, Cura, skal give medarbejderne et bedre overblik og lette arbejdsgangene – så der bliver mere fokus på borgernes ønsker og behov.

Det kan være en stor og omfattende opgave at tage et nyt IT-system i brug. Derfor håber vi, at der vil være forståelse for, at kommunens medarbejdere i den første tid vil skulle omstille sig til at bruge det nye system. Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at servicere alle borgere, som vi plejer. 

Når systemet er blevet en integreret del af hverdagen, vil social- og sundhedshjælpere, assistenter og sygeplejersker kunne hente oplysninger i systemet, uanset hvor i kommunen, de befinder sig, så borgerne kan få den bedst mulige hjælp. 

I løbet af 2019 vil det nye system også give borgerne mulighed for at følge med i deres egen sag direkte på borger.dk 

Det nye IT-system tages i brug 3. oktober.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Center for Pleje og Omsorg på tlf: 4797 4200. 

 

Sidst opdateret 01.10.2018